9 Mayıs 2014 Cuma

Ufuk çizgisini en son ne zaman gördünüz ? Balikesir Chepni




Enerjim yerine geldi nihayet .Hislerimi paylaşmak istedim.

Bu kadar mı ara verilir. Blog açıp da yazmayanlardan oldum.Anlatacak ,konuşacak çok şeyler yaşadık İstanbul'da, ülkemizde .. Halim kalmadı diyeyim artık.Olup bitenlerden sonra bir cesaret 2-3 gün bir yakınımın evine misafir oldum.Cesaret diyorum çünkü benim tatillerde eş dost yanında kalmışlığım iş hayatına girince bitti ki 20 yıl olmuş. Bugüne kadar toplam 4 kez düğünler sebebiyle gittim halamın köyüne .Telefon edip misafir kabul eder mi, sordum ,cevap fotograflardan belli. 

 

Biliyordum ne hissedeceğimi , bana iyi geleceğini neler yaşayacağımı ve umduğum gibi de oldu.Biraz da oğlum için istedim bu geziyi .Çocukluğumda annem beni her fırsatta Manyas'ın köylerine götürür ,gönderir oralardaki hayatı anlamamı sağlardı.Bir şehir çocuğu için köy  , özgürlük demek. Herkes birbirini tanır, güvenir,hele ki misafir gelmişsin el üstünde tutulur izzet ikram görürsün , kendini prens prenses hissedersin .Sevgi enerjisi üstündeki tüm elektriği alır. İnsan insanın alevini alır derler ,alır gerçekten "öz" insan kalırsın , hele çocuksan ruhun okşanır .Başka olur köylerde misafirlik.



Ben şanslıyım,
İstanbul'a eskiden 4 saat şimdi Yenikapı'dan 2 saat sonra ulaşmak istediğim yerde olabiliyorum."Feribottan inince köy arabasına bineceğiz"dediğimde oğlum "samanlar, otlar arasında mı " diye sordu.Filmlerden aklındaki köy imajı buymuş. Minibüse binince ,tabletleri görünce durumu anladı.

Ama yine de bizim köyler böyle işte.

Mevsimi özellikle seçtim.Danın uyanma , üreme zamanı ...Dana , oğlak , bici (ördek yavrusu),kaz ,civciv , leylekler -manyas gölüne kıyı olduğumuzu düşünürseniz Kuş Gölü'nün şenliğini tahmin edebilirsiniz- bir sürü minik yavru. 


                           
 YEMEK VAKTİKısaca bahsetmek gerekirse . Önce ördekleri beslemek gerekiyor yoksa   peşinizden gelip rahat vermiyorlar ,Gak ak gak  
Yalnız resimleri kime gösterdimse kaz dediler 
beyazlar ördek bir tane kaz vardı diğeri kuluçkadaydı.      




Turuncu gagalı  büyük olan kaz .





Sonra köpek,sonra arıların bakımı ve sıra inek sağmaya geliyor. 4 küçük dana vardı 3 kız 1 erkek 
Facebook taki arkadaşlarım hatırlar , inekler organik değil organik sütü nerden bulucaz dediğim bu konudaki bilgimden geliyor. 


 Yaşı uygun zamana gelen ineklere şırınga ile sperm verilip hamile bırakılıyor ve 9 ay sonra da böyle sevimli danalarınız oluyor. Bakanlığa kayıtlarını yaptırıyorsunuz , kızlar süt üretimine erkekler de kasaba -kasaplarımıza -gidiyor. Böyle yani , olay bu .











Burdaki 4 bebek annelerinden sağılan 
sütle ve yeşil otla besleniyorlar. 



Bu gezideki küçük rehberim Emir ..



 Bunları göreceğimi de biliyordum. Gelincikler , papatyalar ve elbette uçsuz bucaksız tarlalar. 
Tüm bunları biliyordum da , bu sorunun cevabını bilmiyorum ...
Ufuk çizgisini en son ne zaman görmüştüm  ? 

Hani derlerya yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlat, boşluuuk , sessizliiiik alabildiğine.Vaktinde öten horoz ,bazen bir bir kedi miyavlaması ,kırkyılda bir geçen araba (gönen-manyas arası ne kadar işlek olabilirse)  hepsi bu.






ve dönüş yolu 
Gönen üzerinden Bandırma 

Gönen çayı 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder