3 Haziran 2021 Perşembe

City of CATS -ISTANBUL

 PİKAÇU

Sitem....

Kedinin birine elimdeki şekeri yedirmeye çalıştığımı hatırladığım güne dayanıyor benim kedilere olan ilgim.

Yaşımı bilemeyecek kadar küçüktüm,annem itiraz etti mi onu da bilmiyorum.Babacığımın saatlerce uğraşıp pişirdiği mangal köfteleri kedilerin löp etmesine ses çıkarmadı ailem.Hedefteki kedinin gıdısını kaşımak, O'na ulaşmış olmanın hazzını yaşatırdı bana.Tüy kuşta olurmuş bunların ki kıl ,bilgi seviyesine gelince çok saygı duydum , kendi türüm dışındaki bu canlı grubuna. Öyle bazılarının sandığı gibi ,boşanınca hormonları kafasına vurup kedi sahiplenen kadın değilim anlayacağınız . 

Çevremde yıkıntı sevmem ben,üzgün insan ,kırık eşya , yırtık kıyafet ,solmuş çiçek .Olaya müdahale eden görev insanı oluşum Allahın bana biçtiği kaftan. Sökük dikilir,kırık onarılır,çiçek sulanır ya da ilaçlanır,insan sevilir .

Pandeminin ilk kapanma döneminde sonradan Yüce adını verdiğimiz ,ters kaynamış ayağına rağmen hayatta kalan güzel kızı beslemek için düzenli olarak sokağa çıkmaya başladım, birileri acıkmış olmalıydı.Sonra diğerlerini de fark ettim.Fakülteye giriş yasak olduğundan, dekan beyden giriş-çıkış için izin aldım.Her gün pisilere yemek götürdüm.Ağustos 2020 de ağaçların altında kendi halinde oturan köşeli surat sarman yavru dikkatimi çekti.Öksürüyordu.Yardımla yakalayıp belediye veterinerine götürdüm. 2 ay civarıydı.Kucağımdan kaçmadı ,gırıl gırıl ,sev beni modundaydı. Takıldım. İzlemeye ,düşünmeye başladım.Ekim 2020'de artık sokağa bırakmayıp evin 4.cü şahsı olarak sahiplendim. Kocaman gözleri nedeniyle veteriner Pikaçu adı verdi. Çocukta ters bişey vardı , evdeki ilgiye ,geçen zamana rağmen hala yıkıktı.

Kışın kaloriferin üstünde yatışını sıcak seviyor olmasına yordum.Bazen öksürürdü, körük gibi inip kalkardı göğsü.Sokak çocuklarının tedavileri sırasında öğrendim Pikaçu'nun virüsle mücadele ettiğini . Ne de olsa dünyanın sorunu virüsler deyip evimizde mutluyuz modunda yaşarken ,20 nisan 2021 de sağ gözünün perdelendiğini gördüm. Son haftada iyice iştahsızdı,zayıfladı. Kulakları soğuk ,patileri beyazdı. 22 Nisan saat 10.00 ayaklarını silkeleyerek denge sağlamaya çalıştı.Evden çalıştığım için görebildim. Veteriner bi sorun olmadığını istersem tahlil yaptırabileceğimi söyledi.Saat 16.00 felç oldu. Başka bir yere götürdüm. FİP, Nöro FİP hiç tahlile gerek yok Sabriye Hanım bu çocuk fip olmuş. 


Bu satırları yazarken hala mücadelenin içindeyim.Bitmedi henüz.Öğrendikten sonraki ilk  hafta ne olduğunu anlamamış olduğumu,başıma ne geldiğini bilmediği görüyorum şimdi..İlk olarak "besleme grubuma " mesaj attım.Haytap'la bağlantısı olduğunu bildiğim bir yakınıma haber verdim.Evde hasta bakımı yerleşim planı yaptım odamda. İlaç buldum hemen .1567TL yi bir arkadaşıma eft yaptım O da bu kişi kimdir, hem görmek hem de dolandırılma ihtimaline karşı, ilacı elden almaya gitti,Kartal'a. 23 Nisan 2021 ilk doz enjekte edildi. 

FİP nedir ,benim için ??Ekip mücadelesidir. Tedaviyi bulan Amerikalı Prof.,ilacı üreten Çinli ,ülkeye getiren satıcı,kapıya getiren kurye ,para bulman için instagramda hesap açan kişi ,videoları çeken Sabriye , postları hazırlayan  ,paylaşanlar ,beğenenler, senin çağrına kendi hesaplarında yeni çağrı açanlar , ilacı kullanan diğer kişiler, danıştığın veterinerler, ilaç içeriklerini kontrol eden eczacılar ,seni kontrol edip uyaran kontrolör arkadaşlar, senin yerine internette araştırma yapıp satın alınacakları alan arkadaşlar ......Tüm bunları dinleyip , okuyup,anlayıp,anlatıp,yazıp süzgeçten geçiren Sabriye . Her bir Sabriye'den yüzlerce var bu ülkede. Yüzlerce PİKAÇU var.  

Hiçbiri yormadı beni. Hayattaki ilk mücadelem değil nasılsa.

İnsanları ikna etmek beni üzdü ,moralimi bozdu , tüketti. Sabriye Elazığ'a yürü ilaç orda deseler ,çantamı alıp yola çıkarım .Sen ne yapıyorsun Sabriye,dolandırılıyorsun Sabriye ,büyük para ,çok para , kediyle mi uğraşıyorsun bu kadar ,KEDİ ye o kadar parayı kim verir ki..... Tanıdıklarımdan duyduklarım bunlar. 2 haftada  6.000tl civarı para gönderenler ise hiç bilmediklerim,daha önce hayatımda olmayan kadınlar ,erkekler. Takip desteğine ihtiyacım var ,lütfen beğen, altına yorum yaz dediğim veteriner akrabam bile bana küstü. Para istedim evet ,markete gidince aldığınız 3 paket cips parasını istedim. Elinde ne varsa sat anne diyen oğlumun yüzene nasıl bakacaktım ben bunları yapmasaydım.1 kuruş bile gelmeseydi de bunları yapacaktım ben , yapıyor insanlar ,sadece ben değilim .
Gelen paranın miktarı değil , o insanların varlığı bana güç veren. Kendi kedisi için aldığı yedek ilacı Antalya 'dan bana gönderen Gülşat'ın varlığı bana iyi gelen.Satıcılar dolandırıcı diyenlere gelsin sözüm , bizi buluşturan satıcı mı beni dolandıracak. Fiyatların korkunç olduğu doğru.Peki , bunu makul hale getirmek için Siz ne yaptınız ,ne yapacaksınız. Sokak çocukları için ne yaptınız da benim yaptığım saçma geliyor. Yaşam koşullarını iyileştirmek için ne yapılıyor da bu çocukların FIP olması acayip.Okullardan mezun ettiğiniz veteriner neden FIP'in  tedavisi olduğunu ,nasıl yapıldığını bilmiyor. .Çok sayıda çaresiz kadın, tedaviyi bulan prof.e dört elle sarıldık ,sorulardan bezdirdik. Ben bile 2 mail attım ,kime soracaktık???   

Yok saydıklarınız yok olmuyor maalesef . 
Yok olmayın ama benden uzak olun. 
Sizden korkulur . 




cats by Luyano 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder