24 Haziran 2013 Pazartesi

Validebağ Korusu

Merhaba ,

Evdeyim (2 aydır) diye  hep evde oturacağım diye bir kural yok.Size evime çok yakın olan bir mekandan bahsetmek istiyorum.Şimdiden söylüyorum yazım uzun olacak.Anlatmak istediğim çok şey var.

Validebağ Korusu'nu kayınvaldemden öğrendim. Oğlumu -şu an 11- babaannesi büyüttü ve ne zaman arasam "Validebağ'dayım geziyoruz, Validebağdayım meyve topluyoruz , düğün izliyoruz , kek yiyoruz vs  " Ne buluyor burda derdim , şimdi ben müptelası oldum.

Google 'dan baktığınızda Boğaziçi Köprü çıkışından sonra en büyük yeşillik alan.Siyasi nedenlerle bakımsız kalmış (vakıf -belediye vs. ) Fotograflarımda bol bol ot göreceksiniz maalesef ama yeşil/oksijen istiyorsanız hala şansınız var. Özellikle küçük çocuğu olanlar, sporcular , köpek sahipleri ve emekliler (ben gibi işsizler ) bu alanın tadını çıkaranlar .

Vakıflara ait alanın içinde aslında eski marmara üni hast.,huzurevi hastanesi de var ama ben bu binaları hatta Haydarpaşa Lisesi ve bizim okulu -Hafize Özal O.O.- saymazsam ,altunizade tarafından başlamak üzere İzci Evi , meyve bahçeleri , huzurevi konaklama ünitesi , sağlık meslek lisesi , eski öğretmenler hastanesi, şimdiki öğretmenler evi konaklama ünitesi  veee güzeller güzeli Adile Sultan Kasr'ı gibi yapılar bu alanın içinde. Ama bu binaların sınırları yok yani kapı , bahçe duvarı gibi sınırlar yok. Altunizade 'den giriyorsunuz , Koşuyolu'ndan çıkıyorsunuz .

Ben fotografları çekmeye İzci Evi'nden başladım. Koşu parkuru toprak zemin .Çeşitli iğne yapraklı ağaçların arasından sevgilinizle , kocanızla , köpeğinizle koşun geç saatlere kadar.

Ve İzci Evi kafesinin girişi .Kapalı alanı da var. Kış aylarında doğum günlerini kapalı alanda kutluyor okul çocukları , ikramlarınızı getiriyorsunuz , çay, hamburgerinizi cafeden alıyorsunuz gibi bir formülü var.

Neden küçük çocuklular için dedim ? Tavuskuşu, keklikler , ördek ,tavukları görebilirler ,kedi köpek dışında hayvan görmemiş bebişler yakından izleyebilir .

Bendeniz oğluşumu ,kocamı da alıp 23.06 öğlen (evler sıcak olmaya başladı ) İzci Evi'ne gittik. Önce yemeğimizi yedik ,beyler çamların altında satranç keyfi yaparken ben fotograf çektim Sizin için.

Pidenin güzelliğine bakar mısınız, isterseniz tost , hamburger ve çocuklar için diğer seçenekler de var

Veee yemek sonrası kahve keyfim. Beni tanıyanlar bilir ,boş duramamak gibi problemim var.Her gittiğim yere yanımda kitap, sudoku ve son zamanlarda etamin götürüyorum. Sohbet ederken etamin işleyebiliyorum.

2 saat kadar burda kaldıktan sonra yürüyüşe geçtik. Ulu çınarlardan birçok var burda - hala - ..

Vee erikler,

Eşim ve oğlum bu aralar takıntı haline gelen meyve toplama merakıma çok gülüyorlar.Ağaçlar dolu dolu ne yapayım. Dut zamanı , görevlilerden rica etmiştim, beyler ağacı sallamışlardı. Erikler benim boyumda , dayanılmazlar. Sıra armut ve elmalarda sonra incir reçeli yapacağım. aaayy ...

Sonuç nasıl ama ,doğal rengi .şeker de koymadım, biraz ekşi ama % 100 doğal .

Yaklaşık 4 kg erik kucağımda yorgunluk atmaya öğretmen evi bu yaz kapalı olduğundan huzurevi bahçesine taşınan cafeye doğru yola koyulduk- örtüler serili masaların bulunduğu alan.- .Ben yine     dayanamayıp biraz da rezene topladım.

Aşağıdaki bina akfif olarak kullanılan huzurevi konaklama ünitesi (arka tarafı Adile Sultan Köşkü'nün arka bahçesi ) Burda kalan yaşlılar günlerini bu bahçede geçiriyor , biz misafirlerle sohbet ediyorlar. Yaşları kemale ermiş müzisyenler grubu da dün bahçedeydi , tambur , keman eşliğinde etamin işledim.

Validebağ Öğretmenevi İşletmesi düğün,nişan gibi organizasyonları kabul ediyor .Biz doğum günlerimizi burda kutluyoruz. Köşkün içi de misafir alıyor.Şirketler için özellikle yurt dışından gelen misafirlere hoş bir mekan aslında (bahçe düzenlemesi bitince )

Bu köşkü hatırlarsanız Hababam Sınıfı'nın bir çok bölümlerinin çekildiği köşk. Google'dan iç mekan fotograflarını görebilirsiniz .Ben akıl edip çekmedim.Düşlerin Rengi blogger Zeynep kendi blogunda şahane fotograflar yayınlamıştı, sevgiyle anıyorum kendisini. Ben arşivimde sadece avizenin resmini buldum.

Köşk binası aktif hala .Alt kattaki mutfakta hazırlanan yemekler ve çay ikramları hem taze hem temiz. Balık'tan tutun Türk mutfağının tüm yemekleri burda yapılıyor. Bazı akşamlar gidip rakımızı içerdik (artık alkol yok ) Ben şefin keklerinin müdavimi olarak her gidişimde mutlaka bişeyler atıştırırım.

Yolunuz bu tarafa düşerse mutlaka uğrayın demeye çalıştım , bilmem anlatabildim mi !