27 Temmuz 2016 Çarşamba

SİS DAĞI YAYLASI




SİS DAĞI;

Büyük puntoyu hak eden tek yer , şu  10 günlük Karadeniz turumda.

Sis Dağı -Giresun 2016 Temmuz

Genlerim müsait olmasa artık kalpten mi yoksa uçurumdan aşağı uçmaktan mı hakkın rahmetine kavuşmuştum desem abartmış olmam. Ömür boyunca unutulmayacak bir macera idi.



Giresun'un ünlü iki yaylasından biri Sis Dağı diğeri Kümbet. Tirebolu 'dan Trabzon yönüne doğru 125 kg olan kayınbaba önde, 72 kg oğluş, 80 kg babaanne(boydan kurtarıyor) 62 kg ben arkada çıktık yola -aracı eşim kullanıyor- bir renoult 2016 model araç ile.

    
Sis dağı tabelasını gördük ama eşim geçip gittiğinden kaçırdık diye söylenip dururken birilerine sorduk.Teyzem hiç istifini bozmadan " burdan yol kötü trabzonu geçince yol var "dedi kadına deli muamelesi yapıp navigasyonca en uygun yola saptık.Çık çık git git döne döne hoplaya zıplaya söylene söve kadıncağıza da bizi yolumuzdan etti diye diye bi yerlere geldik yaklaşık 1 saatte .

Bu tür yolların başlangıcında "AAAA manzaraya bAAk " oluyorsun, dereler çiçekler böcekler -tabi sürücü değilsen sürücü sadece yoldaki taşlara konsantre- sonra etrafta ağaç görmekten bayıyorsun.Bir süre sonra sürücünün yorgunluğu ,sıkıntısı sana da geçiyor "a keşke denemese miydik " diyorsun ama gelmişsin o kadar geri de dönemeyip mecbur gidiyorsun. Daha sonraları mantık devreye girip insanlar neden bunca yolu çıkıp ne amaçlıyorlarki derken buuuz gibi bi hava ile karşılaşıyorsun. İnekler otlarken eh doğal beslenme için bunca eziyet değer diyosun nihayetinde. Yani yayla denilen alana gelene kadar.


Yaylaya geldik ,Sis dağı yaylası .Rize yaylalarından çok daha çeşitli bitki örtüsü , ağaçların daha yumuşacakça çizgileri sevimli bir hava veriyor .



Meşhur sis , içemeyeceğin kadar soğuk bir su buz gibi ama çok garip pek de titretmeyen bir soğuk sağlıyor.Önceden Rize ve Trabzon yaylalarını gezmiş biri olarak burası bana sanki çayır havasında geldi 2500 rakımda olduğunu bilmesen ova dersin.Bi de bulutlara tepeden bakmak durumu. Yürü git yani.

Sis Dağı Yaylası-Giresun 2016 Temmuz

Eşim ve kayınvaldenin deli damarı tutup bi dünya ot çer çöp doldurdular bagaja.Çiçek kokularının ağırlığından ve karmaşasından kusacaktım o derece buram buram .Lakin hangi birini atacaksın muhteşem güzeller ve her biri parfüm labratuvarı gibi .

Sis Dağı Yaylası Camii
      

" A o yol nereye gidiyo "dedi biri ??Gerçekten, sonradan araştırdığımızda bulamadık kimin dediğini.

Bu arada dedemiz of bi mangal , a burda kuzu da vardır şimdi of soğuk suyuda çektin mi mis durumlarında .Tıngır mıngır sisin içinde giderken bir yol ayrımında (yayla alanını ve camiyi geçip) 4 adam gördük sisler arasında :
                                      
- Bu yol nereye gidiyo dedik ,orda yol yok dediler.
-Ama işte bi yol , yok yok orda yol yok.
-Peki sizin durduğunuz yol nereye gidiyor ,diğeri bura benim evin yolu ondan öte yol yok.Dön
- Tamam dönelim o zaman da ben geldiğim o yolu bi daha dönmem dedi benim koca.Yol kötüydü o yolu bi daha çekemem.
-Ama başka yol yok dedi yine aynı adam.Dön.
-Navigasyon burda yol var diyo 20dkk.gösteriyo denizi dedi oğluş.
- Ben giderim dedi benim deli koca.

Adamlar bağırdılar , ORDA YOL YOK.

Rakım 2320
Kime diyosun.
Of daha fazla anlatamıcam içim daraldı birden .

Ben diyim 10 km Siz diyin 5 km hızla yola koyulduk.Adım atsan daha hızlı.Sisin içine daldık
araçtan aşağı görüntü
*Kayınvaldemin arada duyduğumuz dua maksadında söylemleri (euzu şeytanir racim, kulhuvallahi rabbil alemin ,rabbiyeli vellatuasil ,amin ??)
*ben renoult yardım arıyorum allahım internet bi çekiyo bi çekmiyo ,
*dede "allahım yarabbim allaım yarabbim  ne işim vardı benim burda ,aç öleceğiz" kocam "susun artık dikkatimi dağıtıyorsunuz " ,
*oğluş navigasyonu güncellemeye çalışıyo ..aa ne güzel şelale aa bak bak bi şelale daha aa yol yok napıcaz şimdi.

1 saat sonra navigasyona bakıyorum

-" Kocacım navigasyona baktım da 5 dkk yolumuz var ama hangi hızla bilmiyom
- " içime su serpildi valla sırtım terledi kollarım ağrıyo direksiyon tutmaktan tutmasan taşın biri fırlatacak çamur zaten vııjzt aşağı.

Yalan , yalan söyledim, hayatımda söylediğim en işe yarar en güzel yalan : Navigasyon hala 1 saat 50 dk gösteriyo .

Aradan geçen 2.5 saat sonra ATV üstünde 3 genç gördük, pörtlek gözlerle;
- abi sen nerden geliyon
- sis dağından
- bu arabayla mı?
- ???
-gülüşme , abi önünde bizim köy var sağdan git sola gidersen geldiğin yere geri gidersin orda yol yok.

30 dkk sonra gördüğüm adamı öpmemek için zor tuttum kendimi. Oğlum koyverdi kendi sırıklıklam ağlama , kayınbaba bi fırın gördü en büyük ekmeğe gömüldü, biz kızlar erkekler tuvaletine sıraya girdik.

Bize Trabzondan gidin diyen kadın önümüze çıktı ve onu öptüm ,kucakladım.  Helalleştim.
Velhasıl
Giresun Sis Yaylası'na Giresundan değil ,Trabzondan çıkın ve üşenmeyip geri dönün.


Gerçekten yol yok .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder